Pracovna: Ve Stavovském divadle u primabaleríny Nikoly Márové
Nikola Márová (1980) je primabalerína Národního divadla. Na této přední české scéně tančí ve stálém angažmá od roku 1999. Poprvé se tam ale na jevišti objevila už v šesti letech. Rodiče ji vybrali balet jako druhý kroužek, ale tehdy netušili, jak moc se trefili. Vystudovala Taneční konzervatoř v Praze a absolvovala stáže v Drážďanech.
Vystudovala Taneční konzervatoř hlavního města Prahy, absolvovala rovněž dvě studijní stáže v Drážďanech. Hostovala na mnoha domácích i zahraničních baletních scénách, zúčastnila se několika zahraničních turné po Německu, Španělsku, Finsku, Itálii, Portugalsku, Maltě, Rusku, Tchaj-wanu a Číně.
Její skvělá technika a přesvědčivý herecký projev je dostaly k rolím jako například Odetta/Odilie v Labutím jezeře, Aurora ve Spící krasavici, Julii v baletu Romeo a Julie (J. Cranko) nebo Taťána z baletu Oněgin (J. Cranka.) Stejně sebejistě působí také v choreografiích moderních a současných autorů, například role Macechy a Matky/Víly v Popelce (J. Ch. Maillot), Markýzy de Mereuil v baletu Valmont (L. Vaculík), Královny Mab v Romeovi a Julii (P. Zuska), Čarodějnice v Malé mořské víle (J. Kodet), role Matky ve Svěcení jara (G. Tetley), Pradleny v Kafka: Proces (M. Bigonzetti).
Nikola Márová má na svém kontě i dvě Cenný Thálie a v roce 2002 získala Philip Morris Ballet Flower Award pro nejlepší českou tanečnici. Její výkon v inscenaci Tramvaj do stanice Touha Johna Neumeiera byl nominován v roce 2023 na Cenu Thálie.
Související
-
Druhá kariéra tanečníků a tanečnic
Jaké výzvy přináší taneční kariéra a její krátká dráha? Tanečníci a tanečnice se po aktivní fázi kariéry musí rekvalifikovat. To může potkat ale i lidi z jiných oborů.
-
Pracovna: Na zkoušce v Rudolfinu s dirigentem Jakubem Hrůšou
Jakub Hrůša šéfuje Bamberským symfonikům. Je také hlavním hostujícím dirigentem České filharmonie a Orchestra dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia.
-
I divadelní kostýmy se recyklují. Peněz není nazbyt a šetří se, říká kostýmní výtvarník
Scénický kostým je svébytná umělecká disciplína. Lze na ni pohlížet z úhlu udržitelnosti? Dají se divadelní kostýmy recyklovat?
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
![hurvinek.jpg hurvinek.jpg](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/4c83e43279b642121b870ce888c62be8.jpg?itok=5JPOJ2vm)
![](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/4247ad974925176a3765341e86733918.jpg?itok=ZPQ_6MMg)
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka