Popíráme binaritu, pohlaví je spektrum. Městská divadla pražská adaptovala Orlanda Virginie Woolfové
Jako dílo o toužení po tvorbě a tvorbě touhy chápe fiktivní románovou autobiografii Virginie Woolfové tvůrčí tým inscenace Orlando. Na příběhu několik set let trvajícího života hlavní postavy sleduje povahu lidské identity, proměňující se společenské reality i literatury samotné. Do hlavní role obsadil nový kmenový režisér Městských divadel pražských Marián Amsler Vojtěcha Franců. Premiéra proběhne 26. října v divadle Komedie.
Kolik rozeznáváme pohlaví, o tom se aktuálně vedou spory. Britská spisovatelka Virginie Woolfová zastávala dnešní progresivistická stanoviska už před sto lety. Jak její román Orlando přečetl režisér Marián Amsler? „Popíráme binaritu, prostě si myslíme, že pohlaví je opravdu nějaké spektrum a že v každém člověku může být i cosi mužského a cosi ženského, a toto poznání přináší jistou svobodu od nějakých konvencí a stereotypů.“ A herec Vojtěch Franců k tomu dodává: „Myslím, že to je téma, které daleko převyšuje queer otázku, že to je totálně, globálně, celospolečenský problém, tohle naplňování nějakých norem, které je vlastně strašné, že jo?!“
Související
-
Bezbřehá imaginace 4 minuty před výbuchem. Národní divadlo zaplaví 100 songů
Na Nové scéně Národního divadla bude uvedeno drama Rolanda Schimmelpfenniga o teroristickém útoku v Madridu z roku 2004.
-
Kafka nás připravil na to, že se každý může probudit jako brouk. A co jako hrdina počítačové hry?
Co znamená Kafkova Proměna pro člověka 21. století? Na tuto otázku hledá odpovědi inscenace MDP v nastudování režiséra kyjevského Národního divadla Ivana Uryvského.
-
Všechno nejlepší, Oscare! 170 let od Wildova narození slavíme premiérou rozhlasové hry
Hra Wilde! vypráví příběh o zničující sebelásce, megalomanském pocitu výjimečnosti i o zneužívání slávy k uspokojení vlastních tužeb.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka