Pojďme si rozumět aspoň tak dobře, jako jazykové modely rozumějí nám, nabádá matematik a dramatik René Levínský
Pražské Divadlo v Dlouhé se vrací k Donu Juanovi, i když tentokrát v poněkud pozměněné podobě. Legendární milovník je totiž zasazen do prostředí dnešních Vysočan a pohrává si s umělou inteligencí. Komedie Don Juan a já z pera René Levinského se poprvé představí veřejnosti už dnes.
„Dan John je stárnoucí, obtloustlý ajťák, který žije sám, žije vlastně v open spacu, ve kterém programuje umělou inteligenci, aby uměla komunikovat se zákazníky pojišťovny. A s kolegy v práci se rozhodne ten jazykový model trošku zneužít pro to, aby nebyl tak sám,“ popisuje moderního Dona Juana jeho interpret Michal Isteník.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Václav Kahuda: Proudy. Ponořte se do spodních vod života a jeho literatury v Četbě s hvězdičkou
-
Karel Čapek: Věc Makropulos. Mistrovské drama o touze po nesmrtelnosti ve skvělém obsazení
-
Roman Ráž: Pozvání spravedlivých. Když se hra na spravedlnost zvrtne
-
Esther Bol: Máma. Monodrama o mateřství, smrti a hledání vlastního místa na světě
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.