The Plastic People of the Universe ještě plastičtější: místo odřených kazet restaurovaná alba
Jak lze dnes pracovat s legendarním zvukem undergroundové kapely The Plastic People of the Universe? Jaký zvuk a posluchačský zážitek přináší remasterovaná verze jejich alb? A kde se zrodil nápad na jejich vyčištění? Pavel Klusák zpovídá vydavatele Vladimíra Lábuse Drápala, pod jehož labelem Guerilla Records nedávno vyšel konvolut restaurovaných nahrávek této kapely. O samotném procesu zpracování promlouvá také zvukový mistr a muzikant Ondřej Ježek.
Label Guerilla Records nově vydává experimentální rockové nahrávky kapely The Plastic People of the Universe: Egon Bondy's Happy Hearts Club Banned (1974), Pašijové hry velikonoční (1978), Jak bude po smrti (1980), Co znamená vésti koně (1981), Hovězí porážka (1984), Půlnoční myš (1985) a také Pražský hrad Live 1997.
Související
-
Nakoukněte pod vibrující víko undergroundu. Kdo ovlivnil tvůrčí proud Evy Turnové a Tobiáše Jirouse?
Jakými cestami se kapely The Plastic People of the Universe, DG 307 nebo Šílenství Mejly Hlavsy propsaly do současné tvorby dvou umělců, Evy Turnové a Tobiáše Jirouse?
-
Archivy legend promlouvají: Je možné v nich objevit neznámou píseň, která by posluchače uchvátila?
Pavel Klusák v ArtCafé komentuje archivní de luxe reedice popových a rockových legend.
-
Underground je veselé ghetto, říká Vladimír “Lábus“ Drápal, který komentuje 20 let Guerilla Records
Jaké byly dvě dekády vydavatelství, které se specializuje na český underground? Z jakých myšlenek vzniklo a jak se Guerilla Records daří je zpřítomňovat v současnosti?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.