Phidylé
První profilová deska sopranistky Kateřiny Kněžíkové. Hodnocení připravila Helena Havlíková.
(…) Kateřina Kněžíková svůj debutový kompaktní disk zasvětila písním, navíc těm, které u nás neslýcháme téměř vůbec nebo jen ojediněle. Pro uvádění tohoto žánru je typické, že dramaturgický výběr bývá osobní zpovědí interpretů. Je tomu tak i v případě alba Phidylé. (…)
(…) Stylově na něm převažuje pozdní romantismus s přírodní lyrikou, melancholií, neklidnými touhami i konejšivým spočinutím, s neuchopitelnými sny, tajemnou dálkou exotiky, mlhavými cíli cest, po kterých kráčí tělo i duše. Z dramaturgického hlediska lze shrnout, že Kateřina Kněžíková pro své album vybírala písně citlivě s ohledem na svůj typ hlasu, jakkoli až překvapivě pomíjí svůj výrazný talent jako skvělé interpretky komických rolí s báječným smyslem pro humor a jiskrným temperamentem. (…) Partnerem Kněžíkové je dirigent Robert Jindra a Janáčkova filharmonie Ostrava. Je zřejmé, že si spolu dobře rozuměli a propojují zvukové palety zpěvu i orchestru. Některé písně však ulpívají na menší škále dynamiky i agogiky a v řadě rozsáhlejších instrumentálních ploch orchestr přece jen ztrácí napětí a tah. (…)
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová