Ostrava Kamera Oko je můj splněný sen, sdílený filmový zážitek je ještě pořád nenahraditelný, říká filmař Jakub Felcman
Sedmnáct let studoval film teoreticky i prakticky, pak se vrhnul ještě na instalatérský kurz. „Kdyby nastala změna ve společnosti a někdo mě nutil dělat filmy tak, jak nechci, mám ještě šanci věnovat se řemeslu,” vysvětluje organizátor festivalu Ostrava Kamera Oko Jakub Felcman. Ve Vizitce mluvil s Ondřejem Cihlářem i o tom, jak zásadní jsou pro sebevědomí českého filmu přednášky světových tvůrců a že na práci kameramana je nejdůležitější to, jak se dívá.
Související
-
Film běží, skleničky cinkají. Ivo Andrle popisuje, jak se kinosály přesouvají do obýváku
„Je to model nového sociálního zážitku, který s námi bude i po koronavirové krizi,“ říká ředitel distribuční společnosti Aerofilms Ivo Andrle o projektu Moje kino Live.
-
Jak se pozná dobrý filmový střih? Když nechá diváka přemýšlet i odpočinout, říká střihač Jakub Hejna
Manželské etudy, Mallory, René, Zkáza krásou, Forman vs. Forman, Katka, Dukla 61, Božena nebo Fair Play – to je jen malý výsek filmů a seriálů, které stříhal Jakub Hejna.
-
Na filmech jsem se naučila, že jazyk může sloužit obrazu, říká překladatelka Anna Kareninová
„Kdybych ohluchla a nemohla poslouchat hudbu, bylo by to pro mě neštěstí. Hudbu vnímám při překládání, v textech ji mají skoro všichni,“ míní Anna Kareninová.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.