Orchestr BERG: Neviditelné signály
Hudební skladby vznikají často v osamění, daleko od lidí. Mezi symboly na notovém papíře už ale dávno probíhá živá komunikace, byť zatím ještě neslyšně a abstraktně. Člověk, společnost, samota: témata, která Orchestr Berg zvolil jako podtitul svého programu s názvem Neviditelné signály.
Na koncertě, který se uskutečnil 6. listopadu v pražském Divadle Archa, zazněla vedle dvou českých premiér také jedna světová od Pavla Šabackého, který do Futurissima přijal pozvání k rozhovoru. Kromě jeho skladby Resonant v pořadu zazní také Solitudo od Martina Smolky a ukázka z kompozice Communication – lost – found (Komunikace – ztracená – nalezená) od německé skladatelky Sarah Nemtsov.
Na fotkách vidíte Pavla Šabackého a barytonistu Vojtěcha Šemberu, který v Šabackého skladbě vystoupil jako sólista. A nezůstal jen u hlasivek, do rukou vzal i volský roh.
Nejposlouchanější
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Otokar Fischer: Karlštejn. Romantická komedie o porušení jednoho zákazu
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor

Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.