Nové pořádky podle Euripida. Národní divadlo nasazuje pozdní antické drama Bakchantky
Radostná až extatická, esteticky krásná a tajemná – taková chce být nová jevištní verze Euripidovy tragédie Bakchantky na scéně Stavovského divadla. Pro Národní divadlo v Praze hru nově přebásnil Petr Borkovec. A režisér Jan Frič ji stylizuje do formy scénického koncertu. Hudebně-divadelní inscenace, v níž po boku činoherního souboru vystoupí popová kapela Bert & Friends a operní sbor, se veřejnosti představí poprvé 16. února.
Jak sám název napovídá, v Bakchantkách dostává největší prostor skupina žen, semknutá kolem kultu boha Bakcha neboli Dionýsa. Euripides, nejmladší s trojice proslulých autorů tragédií antického Řecka, který je zároveň chápán jako nejmodernější dramatik své doby se schopností psychologicky prokreslit ženské charaktery, tu anachronicky činí hlavním dramatickým aktérem sbor. Sbor žen oddávajících se orgiastickému náboženskému vytržení. Šárka Švábová zjišťovala, jaký mají náhled na hru tvůrci jejího nejnovějšího nastudování.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Nepříjemná ústřice. Josef Kemr a Stella Zázvorková v komedii o nečekaném vyústění služební cesty
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
-
Molière: Misantrop. Komedie o tom, jak je těžké mít rád lidi
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.