Nové pořádky podle Euripida. Národní divadlo nasazuje pozdní antické drama Bakchantky
Radostná až extatická, esteticky krásná a tajemná – taková chce být nová jevištní verze Euripidovy tragédie Bakchantky na scéně Stavovského divadla. Pro Národní divadlo v Praze hru nově přebásnil Petr Borkovec. A režisér Jan Frič ji stylizuje do formy scénického koncertu. Hudebně-divadelní inscenace, v níž po boku činoherního souboru vystoupí popová kapela Bert & Friends a operní sbor, se veřejnosti představí poprvé 16. února.
Jak sám název napovídá, v Bakchantkách dostává největší prostor skupina žen, semknutá kolem kultu boha Bakcha neboli Dionýsa. Euripides, nejmladší s trojice proslulých autorů tragédií antického Řecka, který je zároveň chápán jako nejmodernější dramatik své doby se schopností psychologicky prokreslit ženské charaktery, tu anachronicky činí hlavním dramatickým aktérem sbor. Sbor žen oddávajících se orgiastickému náboženskému vytržení. Šárka Švábová zjišťovala, jaký mají náhled na hru tvůrci jejího nejnovějšího nastudování.
Související
-
Další totalita? Miroslav Bambušek vyzývá ke studiu historie
Římskokatolický kněz Josef Zvěřina byl trnem v oku totalitní moci. V inscenaci Zvěřinec se propíše příběh útlaku a vzdoru na scénu pražského Studia Hrdinů.
-
Ukrajinský boj o přežití i o vlastní duši. Dušan David Pařízek nastudoval Moskoviádu
Inscenací Moskoviáda se režisér Dušan David Pařízek opět prezentuje v Praze. Pro svůj další come back zdramatizoval novelu ukrajinského spisovatele Jurije Andruchovyče.
-
Bojovala proti diktatuře i ve vězeňské cele. Divadelní spolek JEDL vzdává hold Růženě Vackové
„Ženy, držte huby!“, to je název inscenace spolku Jedl, která se poprvé představí veřejnosti 7. února.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka