Stáří vpřed. Příběhy autorů i interpretů, kteří uměli uchovat dobré víno až do konce
Hudební historie má ráda mladé tvůrčí génie a zázračné děti u klavíru, ale na moudrost a hloubku stáří občas zapomíná. Přitom mnozí autoři svou pravou jiskru našli až po padesátce a je nemálo muzikantů, kteří si uchovali pružnost těla klidně do osmdesáti let a přidali k ní nadhled a prožitou zkušenost toho, že jsou na světě i důležitější věci než vyprodané sály. Stáří jako devíza a ctnost je námětem Poledních koncertů, které uvádí Michaela Vostřelová od 21. října 2024.
Britský skladatel Ralph Vaughan Williams zkomponoval první symfonii po čtyřicítce, klavírista Arthur Rubinstein hrál velké koncerty ještě v šestaosmdesáti a dirigent Herbert Blomstedt to za všechny shrnul názorem, že odchod do důchodu není otázkou věku: „Hudbu miluji tak moc,“ říká, „že prostě nemůžu odejít. Pořád je tady něco nového, co se chci naučit.“ V Poledních koncertech tohoto týdne tedy nezazní nic o ujíždějícím vlaku nebo neschopnosti jít s dobou. Právě naopak.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Jane Austenová: Rozum a cit. Příběh o osudových láskách, nadějích i milostných zklamáních
-
Raymond Chandler: Španělská krev. Detektivní případ rafinovaného využití vraždy pro politické účely
-
Karel Čapek: Hovory s T. G. M. Vzpomínky, úvahy a myšlenky prvního československého prezidenta
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.