České stopy v Metropolitní opeře v New Yorku
Metropolitní opera v New Yorku patří mezi nejvýznamnější světové kulturní instituce svého druhu. Již 140 let si pečlivě střeží své prvenství mezi americkými operními domy a je jakýmsi protipólem k evropskému opernímu svatostánku číslo jedna, za který je tradičně považována milánská La Scala.
Účinkování v newyorské Metropolitní opeře bylo a je otázkou prestiže. A ambicí tohoto operního domu je zvát ke spolupráci jen ty nejlepší z nejlepších – ať už jde o zpěváky, dirigenty, skladatele, režiséry nebo scénografy. Za 140 let existence této instituce se na jejích scénách představili také čeští umělci a umělkyně.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Raymond Chandler: Španělská krev. Detektivní případ rafinovaného využití vraždy pro politické účely
-
Karel Tůma: Jak se chytají ženy, Komedie s vánočním stromkem. Dvě humoristické vánoční povídky
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Jana Knitlová: Soukromá derniéra. Příběh dvou herců na útěku z nacistického Německa
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.