Neměl jsem ambici popsat holocaust, ale napsat existenciální román. Byla to fuška, říká Eli Beneš
O tom, že napíše román, ve kterém by pohlédl do tváře holocaustu, přemýšlel už jako osmnáctiletý kluk. Pak se ale začal věnovat muzice a intenzivně studovat českou a anglickou literaturu. Nakonec zakotvil na žurnalistice, které se roky věnuje. Nejprve jako moderátor Rádia 1, šéfredaktor několika hudebních časopisů, dnes jako manažer vývoje rádiové sekce Seznamu. K příběhu svého dědy, který přežil Osvětim i pochod smrti, se jako autor vrátil před šesti lety.
Tehdy začal vznikat jeho debutový román Nepatrná ztráta osamělosti. O tom, jak vznikal, stejně jako o tom, proč spojenci nebombardovali plynové komory nebo odkud se berou popírači holocaustu, mluvil ve své Vizitce.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Psí voják Filip Topol. Portrét hudebníka, básníka a sebevraha životem
-
Miloš Doležal: Čurda ze Staré Hlíny – příběh parašutisty. Jedna zrada, stovky českých životů
-
Případy Sherlocka Holmese, otce Browna, slečny Marplové a dalších anglických detektivů
-
Richard Brautigan: V melounovém cukru. Psychedelický román, který uchvátil generaci hippies
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka