Muzikál Lví král

25. leden 2002

Kdy se stane muzikál úspěšným? Když na něj vsadí cestovní kanceláře. Když se koná na správném místě. Když v okolí nebydlí pouze muži, jejichž jediným zájmem je konzumace piva, a ženy, jejichž jediným koníčkem je cvičení. Když diváci do deseti vteřin po odeznění posledního tónu aplaudují ve stoje.

Není toho málo. Úspěch muzikálu závisí na tisíci faktorech a ani nejlepší matematici show-businessu ho nejsou schopni předem vypočítat. Je to riskantní podnik, jak dokazuje několik příkladů z německých scén: v Brémách se nezdařilo představení "Dr. Jekyll a Mr. Hyde", v Duisburgu zase ztroskotali "Bídníci". V nadcházejících týdnech a měsících však budou mít fanoušci tohoto žánru možnost vidět další pokus o úspěch na tomto tenkém ledu: premiéru "Lvího krále". A kde jinde než v hlavním městě německého muzikálu - v Hamburku. Právě tam začal v roce 1986 s představením "Cats" současný muzikálový boom.

Bude "Lví král" s hudbou Eltona Johna, který dosud známe jako stejnojmenný Disneyův film, kasovním úspěchem? Zdá se, že k tomu má všechny předpoklady. Organizátoři se totiž v mnohém poučili z předchozích nezdarů jiných scén: snížili náklady, namísto plánované stavby nového divadla se spokojili s pronájmem již existující budovy v prostorách přístavu a spolupracují dokonce i s konkurencí. Na hamburskou produkci vsadily i cestovní kanceláře, které budou na "Lvího krále" pořádat zájezdy. Foyer divadla zdobí příjemná africká dekorace. Na toaletách se netvoří dlouhé fronty a plyšová zvířátka v obchůdku se suvenýry stojí "sociálně přijatelných" 25 marek. A publikum? To začalo aplaudovat pouhé tři sekundy po skončení představení.

Logo
autor: Šárka Daňková
Spustit audio