Miluje beton a její sochy vyprávějí příběhy: Sabina Knetlová vystavuje v Karpuchina Gallery
Toto není to místo, kde jsem byla. Tak se jmenuje nová výstava sochařky Sabiny Knetlové v Karpuchina Gallery v centru Prahy. Autorka, která má ráda beton a často ve své práci vychází sama ze sebe, se nedávno přestěhovala z Ostravy do malé vesnice v Beskydech. I samotné stěhování se odráží v jejích nejčerstvějších pracích. Jednotlivá díla často propojuje zahradními hadicemi nebo řetězy a tím vznikají plastiky složené z více částí nesoucí svůj příběh.
Sabina Knetlová (*1996, Jaroměř) je česká sochařka, která pracuje především s betonem, ale také sádrou i přírodními materiály. Propojuje klasické sochařské principy se současnými postupy. Vystavovala například na veletrzích Art Dubai (2025), Sofia Art Fair (2025, 2024), Vienna Contemporary (2024, 2022) nebo Contemporary Istanbul (2023). Svá díla měla možnost ukázat také třeba v Českém Centru v Bruselu, The Chemistry Gallery nebo v Galerii Pekelné sáně v Kroměříži. Nyní vystavuje až do 11. ledna v Karpuchina Gallery v Praze.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
-
Nevěsta přijíždí do Yellow Sky a Otevřený člun. Povídky klasika americké literatury Stephena Cranea
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.






