Matthias Goerne & Jan Lisiecki: Beethoven Songs
Nová beethovenovská deska německého barytonisty. Poslechněte si recenzi Michaely Vostřelové.
(…) „Na záznamu ze studia během nahrávání téhle desky dokonce Goerne v jeden moment sám přepkvapeně komentuje, jak moc je ta hudba nevokální. Říká: <<Tohle vážně nemůže být psané pro hlas!>> Každopádně ani v tomhle případě neztrácí nadhled a dokazuje, že je opravdu jeden z mála. A kdybych měla popsat, čím je pro mě výjimečný, pak je to jeho schopnost neustále živit mírné napětí, ne tlak, ale příjemné napětí, které vás nabije, jako kdyby pořád napínal takovou pomyslnou strunu mezi ním a vaším uchem. To je umění, které se částečně dá vypěstovat, ale ne do míry, kterou jí vládne právě Matthias Goerne. (…) U Jana Lisieckého se určitě dalo čekat, že bude mít klavírní spolupráci v krvi, podle toho, jak citlivě komunikuje na pódiu s dirigenty, ale míra empatie a vhledu, kterou předvádí na téhle nahrávce, vám opravdu pronikne hluboko pod kůži. (…) Zdravě Goerneho popohání, buďto vznáší otázku, kterou připraví prostor pro další frázi, anebo naopak dopovídá to, o čem se právě zpívá. Takže pro mě je tohle velký objev a pokud se bude Lisiecki písním věnovat i dál, pak nás čekají krásné chvíle.
Nahrávka vyšla u vydavatelství Deutsche Grammophon.
Nejposlouchanější
-
Karel Tůma: Jak se chytají ženy, Komedie s vánočním stromkem. Dvě humoristické vánoční povídky
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka