Láska čeká v kině aneb Otrlec potřinácté

25. únor 2017

"Ten název Festival otrlého diváka je na jednu stranu výstižný, ale neuvádíme jen filmy, k jejichž zhlédnutí je potřeba jistá dávka otrlosti. Spíš chceme diváky různými způsoby překvapovat a nabízet jim snímky, se kterými se v běžné distribuci nesetkají," popisují programovou linii už tradiční pražské kulturní akce dva z jejích dramaturgů Petr Šaroch a Antonín Tesař.

Potřinácté se na přelomu února a března pražské kino Aero promění v arénu, na které je v rámci filmové podívané možné takřka vše. Promítat se budou filmy až obdivuhodně nepovedené, bizarní, směšné i děsivé, plné litrů falešné krve, rekvizit nebo opravdu nečekaných dějových zvratů, zkrátka to nejlepší z ‚béčkové produkce‘, tentokrát vše zastřešeno podtitulem 'Láska čeká v kině'. Vidět můžete například Exodus do Šanghaje z roku 2015, což je slovy organizátorů dílo, v němž si „reklamní kýč, blouznivá vyhrocenost a ignorace historické věrohodnosti podávají ruku s explozivní akcí, kung-fu bitkami i taškařicemi, které v lepším případě připomínají francouzské klasiky typu Eso es, v horším pak Zdeňka Trošku“.



O „nedostatku lásky a její potřebě tak zoufalé, že člověka dožene za hranici šílenství" vypráví americký horor May z roku 2002, festival zahajuje další pokračování dobrodružství legendárního mexického wrestlera El Santa, který se tentokrát utká s doktorkou Fredou Frankeinsteinovou. Živý, hraný dabing odehrávající se na pódiu před plátnem, speciální soukromá budka pro zamilované páry umístěná přímo v hledišti kina, nápoj lásky na baru, to vše dokreslí atmosféru výletu ‚za hranice všedních dní‘.

Poslechněte si Čajovnu s Antonínem Tesařem a Petrem Šarochem, ve které program Festivalu otrlého diváka zevrubně představují a mimo jiné prozrazují, zda existuje hranice, za kterou by ani oni sami, jako skutečně otrlí pořadatelé, nešli.

Spustit audio