Koncertní fotografie: Jak najít správný úhel a přenést emoce obrazem

12. červen 2024

Zkoušet technické možnosti fotoaparátu, jednotlivých prostředí i nasvícení, klubů, festivalů, koncertů. Zachytit momenty emocí a pohybu, přenést hudbu do fotografie. To je úloha koncertního fotografa. O začátcích ve fotografii, nesplněných snech i focení mobilem diskutoval David Pomahač s trojicí fotografů Terezou Kunderovou, Petrem Kadlecem a Michalem Urešem.

Petr Kadlec a Tereza Kunderová v ArtCafé

Tereza Kunderová

Většinou jsem bez fotoaparátu trochu zoufalá, když ho nemám, alespoň si fotím věci do hlavy. O to horší je, že mě to pak sžírá, i po dlouhé době si vzpomenu, co jsem kde viděla, jak bych to vyfotila a neměla jsem čím.

Petr Kadlec

Táta byl vášnivý amatérský fotograf, dokonce vyhrál nějaké soutěže. Moje mládí bylo v koupelně, kde jsme vyvolávali fotky. Já spíše koukal, pomáhal, máma nám pak nadávala, že je vana hnědá od vývojky. Zkoušel jsem to s Flexaretou, poté jsem dostal německou Prakticu, jen to nemělo koncepci. S nástupem digitálu a tím, že jsem miloval muziku, ale neuměl na nic hrát, jsem se dostal k focení muziky. Říkal jsem si, že bych měl mít nějaké vzdělání a dodělal si produktovou fotku, která mě vůbec nebavila. Zásadním momentem bylo setkání s Antonínem Kratochvílem, kdy jsem pochopil co chci a posunul se k dokumentární fotografii.

Michal Ureš

Spustit audio

Související