Kateřina Kněžíková: Jsem hrdá na to, že máme tolik úžasných skladatelů a umělců
Skladby Mozarta, Janáčka nebo Smetany, ale i nahrávky soulové zpěvačky Arethy Franklin vybrala pro pondělní ranní Mozaiku operní pěvkyně Kateřina Kněžíková. Právě ona se na dvě hodiny ujala role hudební dramaturgyně pořadu a svůj výběr také okomentovala. Mluvila i o svých koncertních aktivitách a aktuální spolupráci s dirigentem Jakubem Hrůšou. Řeč přišla také na operu a zkušenosti z divadla včetně zahraničních scén.
Známá sopranistka poslouchá hudbu doma i v autě, většinou prý operní nahrávky nebo právě Arethu Franklin a jazz. Kromě hudby má v oblibě mluvené slovo, i proto ladí různé stanice Českého rozhlasu, jak zmínila v rozhovoru s moderátory Naděždou Hávovou a Františkem Šedivým ve vltavské Mozaice.
V její kariéře dostává stále více prostoru také koncertní činnost. „Operní svět mám velmi ráda, ale u koncertního provozu mám možnost vše sama více ovlivnit,“ uvedla pěvkyně. Na začátku června vystoupila Kateřina Kněžíková ve Francii s kantátou Leoše Janáčka Věčné evangelium pod vedením Jakuba Hrůši a za doprovodu Francouzského rozhlasového orchestru. Vzpomíná na přijetí pařížským publikem: „Nechtěli nás pustit z pódia. Byly velké ovace a salvy „Bravo!“. Jsem hrdá na to, že máme tolik úžasných skladatelů a umělců, kteří reprezentují českou hudbu v zahraničí.“ Dirigent Jakub Hrůša ji prý do jisté míry hudebně ovlivnil. „S Jakubem nás pojí nejen osobní přátelství, ale i stejné hudební nastavení.“
Na domovské scéně, v Národním divadle, můžeme teď Kateřinu Kněžíkovou vidět například v inscenacích Kouzelná flétna, Rusalka nebo Carmen. Nová role ji tu čeká v srpnu. O co půjde? A jaké koncerty má v plánu? O tom, ale třeba i o vzniku hudebních nahrávek z poslední doby, prozrazuje víc operní pěvkyně v rozhovoru Mozaiky.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Otokar Fischer: Karlštejn. Romantická komedie o porušení jednoho zákazu
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Dar osudu, Mrtvá a Mrtví se nevracejí – povídky nonkonformní spisovatelky Florbely Espancy
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.