Jan Nebeský se vrací na naši první scénu. V inscenaci Wernisch rozvine pásmo sestavené z básníkovy tvorby
Potřeba a neschopnost utéct do jiného světa a zároveň vědomí, že náš svět končí a přitom se nic nestane. To je podle dramaturgyně Národního divadla v Praze Jany Sloukové důležitý motiv poezie žijícího klasika Ivana Wernische, který se propsal i do inscenace nazvané lakonicky Wernisch. Tou se na prkna naší první scény vrací režisér Jan Nebeský. Na Nové scéně Národního divadla se premiérovému publiku představí dnes.
„Honza Nebeský se s Ivanem Wernischem zná osobně, nejenom skrz verše, takže je to zároveň obraz jejich přátelství. Já si myslím, že ta kombinace Wernisch-Nebeský tam tvoří nějaký nový svět. Kdyby Wernische dělal někdo jiný, bude to samozřejmě něco úplně jiného. Honza je člověk, který moc nepotřebuje, aby mu poplácávali lidi po ramenou, že se mu to povedlo, od toho je docela osvobozený. Ale myslím, že tady mu hodně záleží na tom, aby udělal Ivanovi radost,“ podotýká herečka Lucie Trmíková. V reportáži se dozvíte, jak může inscenace udělat radost i dalším divákům.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Případy Sherlocka Holmese, otce Browna, slečny Marplové a dalších anglických detektivů
-
Anton Pavlovič Čechov: Višňový sad. Jak zachránit beznadějně zadlužené panství?
-
Jan Štifter: Světlo z Pauliny. Příběh o ztrátě domova a vykořenění
-
Hedvika. Můžete mít mladší rodiče, než jste vy sami? Poslechněte si parodii Karla Poláčka!
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.