Jan Nebeský se vrací na naši první scénu. V inscenaci Wernisch rozvine pásmo sestavené z básníkovy tvorby
Potřeba a neschopnost utéct do jiného světa a zároveň vědomí, že náš svět končí a přitom se nic nestane. To je podle dramaturgyně Národního divadla v Praze Jany Sloukové důležitý motiv poezie žijícího klasika Ivana Wernische, který se propsal i do inscenace nazvané lakonicky Wernisch. Tou se na prkna naší první scény vrací režisér Jan Nebeský. Na Nové scéně Národního divadla se premiérovému publiku představí dnes.
„Honza Nebeský se s Ivanem Wernischem zná osobně, nejenom skrz verše, takže je to zároveň obraz jejich přátelství. Já si myslím, že ta kombinace Wernisch-Nebeský tam tvoří nějaký nový svět. Kdyby Wernische dělal někdo jiný, bude to samozřejmě něco úplně jiného. Honza je člověk, který moc nepotřebuje, aby mu poplácávali lidi po ramenou, že se mu to povedlo, od toho je docela osvobozený. Ale myslím, že tady mu hodně záleží na tom, aby udělal Ivanovi radost,“ podotýká herečka Lucie Trmíková. V reportáži se dozvíte, jak může inscenace udělat radost i dalším divákům.
Související
-
Ivan Wernisch: Dřevěný dort. Výbor z básníkovy poslední sbírky v autorské interpretaci
Zatím poslední sbírka žijícího klasika české poezie Ivana Wernische obsahuje řadu typických wernischovských poloh – snovost, fantasknost, civilní kulisy i černý humor.
-
BáSnění Jiřího Daníčka. Ivan Wernisch: Na tři krále
BáSnění Jiřího Daníčka. Ivan Wernisch: Na tři krále
-
Kočovný bavič na útěku před svou duší. Martin Pechlát je Casanova
Spisovatel, intrikán, špión nebo diplomat, ale především ikonický svůdce! Tak si historie pamatuje osobnost Casanovy, jak ji sám vylíčil ve svých pamětech.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.