Jak (se) hýbe Havelka s VerTeDance
Naučená bezmocnost, Korekce, Flow – tak zní názvy projektů VerTeDance, na nichž se podílel režisér Jiří Havelka. Do vltavského studia přišel s tanečnicí a choreografkou Veronikou Knytlovou, která skupinu před lety spoluzakládala.
Veronika Knytlová se tancem zabývá od dětství. V roce 2002 vytvořila s Terezou Ondrovou choreografický debut nazvaný Průzor hrdlem a o dva roky později vznikl tanečně-pohybový soubor VerTeDance, v současnosti jeden z nejúspěšnějších u nás.
Před několika lety Tereza s Veronikou přizvaly Jiřího Havelku ke spolupráci na site-specific projektu Naučená bezmocnost, který se odehrával v budově Bubenská 1 (Orco) u metra Vltavská a byl realizován v rámci projektu 4+4 dny v pohybu.
Z původní koncepce se pak vyvinula inscenace Korekce, oceněná například festivalem Česká taneční platforma. Podle poroty pracuje s jasným konceptem, výjimečně dobře vystavěnou strukturou a silným a energií nabitým fyzickým výrazem.
„Ten na jedné straně poutá divákovu pozornost, na straně druhé dá vyniknout individualitám performerů, kteří jsou do jednoho silní v kramflecích, jejich akce baví od začátku do konce. Korekce na velmi omezeném prostoru rozehrává téma zemské přitažlivosti. Tanečníci a tanečnice jsou připoutáni k zemi, jako stromy kymácejí se ve větru v jeho různých podobách – od jemného větříku po vichřici. Bonusem je pak živá hudba – Clarinet Factory živě na scéně jsou opravdovým požitkem.“
Prozatím naposledy nastudovali VerTeDance s Jiřím Havelkou inscenaci Flow, tentokrát s hudebním doprovodem Beaty Hlavenkové. Tento kus mohou zájemci vidět například v rámci letošní České taneční platformy, která se koná od 6. do 9. dubna.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.