Hudební bilance 2022 s Pavlem Klusákem
Nastal čas výročních žebříčků, výročních anket a publicistických diagnóz přítomnosti. Ve čtyřech hodinových dílech se Pavel Klusák rozhlíží především po světových médiích a zjišťuje, co je nového v hudbě 2022.
Každé ze čtyř vydání je laděné jinak: první zastavení patří indie popu a písním, další dvě experimentátorům, avantgardám a dnešnímu undergroundu, čtvrtý díl je věnován současné práci s archivy a reedicemi.
Nezávislá scéna pohledem britských médií
Angloamerická scéna s důrazem na výroční bilance podle britských globálně distribuovaných měsíčníků Uncut a Mojo, podle prodejní sítě pro menší vydavatele Rough Trade nebo podle rozhlasové stanice BBC Radio 6. V playlistu hledejte: Charlotte Adigéry & Bolis Pupul, Wilco, Big Thief, Yard Act, Weyes Blood, The Smile, Wet Leg, The Comet Is Coming, Sudan Archives a další.
Experiment se dnes dotýká klimatické krize i černého kvantového futurismu
V tomto vydání věnovaném experimentálním scénám v playlistu hledejte: Lucretia Dalt, Sarah Davachi, Moor Mother, Daniel Bachman, Oren Ambarchi, Mary Halvorson a další.
Archivy mluví k dnešku a dávají hlas těm, jejichž dílo bylo přeslechnuto
Třetí pokračování je věnované hudbě archivů a znovuobjevených titulů na významných reedicích. Tedy hudbě vzniknuvší dřív, ovšem z nějakých dobrých důvodů se jí editoři, kurátoři, publicisté zabývají právě teď, nepochybně i proto, že jim nějak zapadá do ryze současných paradigmat. Upravuje se tak pohled na dvacáté století a na to, co se v něm dělo. V playlistu: elektronické syrové spojky mezi rock’n’rollem a punkem Suicide, zpěvačka, autorka a multimediální umělkyně Meredith Monk, konfrontační rebel a afroamerický minimalista Julius Eastman, sniví recyklátoři mediálního sound designu Broadcast, Albert Ayler, Blue Notes, Derek Bailey, Joyce a další.
Závěrečná porce tipů: Marina Herlop, Vlasta Třešňák i Kae Tempest
Čtvrté pokračování hudební bilance se rozhlíží po Evropě, Česku i objevech s kořeny na Ukrajině (elektronička Oksana Linde žijící v Kolumbii) nebo v Srbsku (hráč lidové hudby na elektrickou kytaru Branko Mataja usídlený v Kalifornii). Technologické hudební šamanství pěstuje Marina Herlop, katalánská zpěvačka, pianistka a nově i producentka elektronické hudby, která vrství svůj vlastní hlas v rozlámaných skladbách, v nichž se prolínají triky počítačového procesování zvuku a osobní, intimní emoce. Dále v playlistu: Vlastimil Třešňák, Jiří Smrž, Oldřich Janota, Kae Tempest, Burial, Iannis Xenakis, Panda Bear & Sonic Boom.
Související
-
Hudební bilance Pavla Klusáka: Archivy mluví a dávají hlas těm, jejichž dílo bylo přeslechnuto
Nastal čas výročních žebříčků, výročních anket a publicistických diagnóz přítomnosti.
-
Hudební bilance Pavla Klusáka: Experiment se dotýká klimatické krize černého kvantového futurismu
Nastal čas výročních žebříčků, výročních anket a publicistických diagnóz přítomnosti.
-
Hudební bilance 2022 s Pavlem Klusákem: Nezávislá scéna pohledem britských médií
Ve čtyřech hodinových dílech se Pavel Klusák rozhlíží především po světových médiích a zjišťuje, co je nového v hudbě 2022.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.