Giacomo Puccini: Tosca
Chilsko-americký tenorista Jonathan Tetelman předvedl své schopnosti v tomto typu repertoáru už na své sólové desce The Great Puccini, a nutno přiznat, že za nimi nezaostává ani ve své první nahrávce kompletní pucciniovské úlohy. Jeho tenor zní skutečně italsky zářivě v pasážích, jakými jsou árie Recondita armonia nebo duet v prvním dějství, ale umí i působivě potemnět v drastických scénách ze druhého aktu nebo v odevzdaně působící interpretaci árie E lucevan le stelle.
Jsou to však především italská sopranistka Eleonora Buratto a francouzský barytonista Ludovic Tézier, kdo činí z nové Toscy po pěvecké stránce skutečnou událost. Buratto disponuje skutečným dramatickým sopránem, který vyniká především v pasážích, kde Tosca projevuje svou žárlivost nebo svádí nerovný zápas o milencův život se Scarpiou. Velmi dramaticky působí i její pojetí árie Vissi d’arte – není ani tak pokornou modlitbou, jako spíše působivě gradujícím monologem, během něhož se Tosca odhodlává k následujícím osudovým krokům. Tézier modeluje svého Scarpiu jako předstíraně uhlazeného a laskavého aristokrata, který touto pózou maskuje své nízké pohnutky a chlípnou touhu po Tosce. Z jeho sugestivního vyznání během oslavného Te deum na konci prvního dějství jde opravdu mráz po zádech.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Miroslav Hlaučo: Letnice. Poslechněte si četbu z vítězné knihy Magnesia Litera
-
Eli Beneš: Nepatrná ztráta osamělosti. Oceňovaný debut současného českého spisovatele
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Peter Karvaš: Sedm svědků. Detektivka ve hvězdném obsazení otevírá otázky po občanské odpovědnosti
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka