Fráze a prázdná slova pryč. Redaktor je jako zahradník pečující o záhon s jazykem, říká Jakub Sedláček z Paseky
Neviditelné řemeslo – to je podle šéfredaktora nakladatelství Paseka Jakuba Sedláčka dobře odvedená práce redaktora, který se stará o finální podobu autorského i překladového textu. Co se o psaní naučil během let v médiích? Jak se buduje vztah autor – redaktor, jaký význam má zkratka 4C, jakými cestami se do Paseky dostal bestseller Prašina, v čem je psaní podobné běhu a jak mladému chlapci může život proměnit surrealismus? Ve Vizitce se ptala Markéta Kaňková.
Související
-
Nepíšu, protože mě nic netrápí. Nemám se z čeho vypsat, říká básník Petr Palarčík
Sundal si střevíc a s pokřikem svobodu, svobodu jím mlátil do stolu, vzpomíná básník, knižní grafik, fotograf a Petr Palarčík na Václava Stratila.
-
Knížky jsem si vyráběl už jako dítě, vydávat bibliofilie byl můj sen, říká Zdeněk Křenek
„Chtěla bych takovou knihu, jako jste udělal panu Boštíkovi,“ řekla Zdeňkovi Křenkovi v 90. letech Adriena Šimotová. Tito dva umělci stáli na počátku nakladatelství Aulos.
-
Vojtěch Matocha: Prašina je knížka, jakou jsem vždycky chtěl číst skautům na táboře
Představivost dětí i jejich rodičů v posledních měsících zaměstnávají příběhy Jirky a dívky jménem En...
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.