Divadlo je jako most, potřebuje pevný břeh i volnost – legenda Iben Nagel Rasmussen je v Praze
Z jakých kořenů vyrostlo a žije antropologické divadlo – divadlo chápané jako laboratoř? Svůj vztah k tomuto fenoménu a tvorbě popisuje Iben Nagel Rasmussen z dánského Odin Teatret a Viliam Dočolomanský ze studia Farma v jeskyni, které se postupně stalo interdisciplinárním tělesem – a do svého portfolia připojilo i film. Divadelní antropoložka a dramaturgyně Jana Pilátová zdůrazňuje, že přístup obou hostů k tvorbě vyžaduje odvahu opustit škatulky i svěrací kazajky kultury.
Centrum současného umění DOX uvede v pondělí 24. 1. 2022 performance White as Jasmine s Iben Nagel Rasmussen, která je od roku 1966 členkou dánského Odin Teatret. To se pod vedením Eugenia Barby stalo světovým fenoménem, existuje už pětapadesát let.
Související
-
Rozhovor s herečkou Iben Nagel Rasmussen
Minulý týden se v rámci Festivalu Farma, který uspořádalo divadelní studio Farma v jeskyni a o kterém jsme vás v Mozaice podrobně informovali, představilo českému p...
-
Nezůstávejme jen v myšlenkách! Napojení na tělo a na prožitky je růstové i terapeutické
Svět, který dramatickou hrou vzniká, může fungovat i mimo divadelní prkna a estetický kontext. Využívá se ve vzdělávání, v osobnostním rozvoji i v psychoterapii.
-
Už 30 let otevírá fantastické bohatství impulzů. Dialogické jednání je otevřený proces rámovaný hrou
Dialogické jednání s vnitřním partnerem je sebezkušenostní tvůrčí disciplína, kterou od 60. let rozvíjel autor, herec a psycholog Ivan Vyskočil.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka