David Radok: Režírovat jsem začal i proto, abych dokázal sám sobě, že mám místo ve společnosti
„Nebyl jsem dobrý žák, škola mi nikdy nešla. Měl jsem proto ohromné štěstí, že jsem se uchytil v divadle,“ tvrdí David Radok, jeden z nejlepších operních režisérů současnosti. S Danielem Jägrem podrobně mluvil o svém aktuálním počinu, opeře Don Buoso / Gianni Schicchi v Národním divadle, vrátil se ale i ke svému pobytu v New Yorku na konci 70. let. Tehdy mohl sledovat, jak přítel Radokovy rodiny Miloš Forman natáčí s kameramanem Miroslavem Ondříčkem muzikál Vlasy.
Související
-
Pochybuji nonstop, je to životodárné pro mé další uvažování, říká divadelní režisér Dodo Gombár
Jak režiséra Dodo Gombára ovlivnila bratislavská 90. léta, jaký má vztah k muzikálu Jesus Christ Superstar? I o tom mluvil ve Vizitce s Markétou Kaňkovou.
-
Zavřu oči, nechám působit hudbu. Obraz, který se mi vynoří, chci zprostředkovat, říká režisér Heřman
„Leoš Janáček je geniální v tom, že nic nepřikrašluje,“ konstatuje na konto nejhranějšího českého operního skladatele v zahraničí umělecký šéf Janáčkovy opery Jiří Heřman.
-
Když hudebník nabídne dobrý nápad, nemám problém ho přijmout, říká operní dirigent Robert Jindra
Jako malý kluk toužil Robert Jindra po práci na dráze. Pak se ale něco zlomilo, Robert si zamiloval hru na klavír a poslech klasické hudby.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.