České základní umělecké školy jsou světovým unikátem. Zušlechťují populaci, říká slavný klavírista
Druhá polovina května a začátek června byly ve znamení festivalu ZUŠ Open. Proč je systém základních uměleckých škol v Česku unikátní v rámci uměleckého vzdělávání? Je ale výuka v tzv. liduškách stále tak kvalitní, jak se léta traduje? Saša Michailidis se ptá ředitelky přehlídky ZUŠ Open Ireny Pohl Houkalové a klavíristy, pedagoga Iva Kahánka.
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
FAMU otevírá nový vzdělávací program Filmová a audiovizuální výchova. Proč až teď?
Saša Michailidis se ptá děkanky FAMU Andrey Slovákové a učitelky na soukromé ZŠ Duhový svět v Kladně Zuzany Havelkové.
-
Ne jenom hudebka a výtvarka. Žákům musíme umožnit kontakt s kulturou v celé její šíři, zní v Akcentu
Saša Michailidis se ptá učitele hudební výchovy a odborného asistenta na UJEP Jana Prchala a vedoucího Katedry výchovné dramatiky na DAMU Radka Marušáka.
-
Hudbu ve školství je potřeba osvobodit: Není to jen předmět, je to jazyk
Hudba je jiná forma mateřského jazyka. Proto se tak musí učit. Tak to vnímají hudební pedagog Ondřej Tichý i členové a členky projektu Mladí ladí dětem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.