Bicí jako dobrodružství. Někdy strávím víc času stavěním nástrojů do správného tvaru než zkoušením skladby, říká Martin Opršál
Co dělat, když coby hráč na bicí uprostřed skladby zjistíte, že je tak náročná, že ji s aktuálním rozložením nástrojů nedokážete dohrát? Zkušenost s touto situací má i Martin Opršál, špičkový hudebník, hráč na marimbu, vedoucí Katedry bicích nástrojů na JAMU, studentská opora a muž, který dodnes těží ze zahraničních zkušeností nabitých na přelomu 80. a 90. let. Proč je pro hráče na bicí nástroje důležitá voda? I o tom s ním ve Vizitce mluvila Renáta Spisarová.
Související
-
Posluchači se vůči žánrům vyhraňují daleko víc než hudebníci, říká bubeník David Landštof
Bicí mohl studovat na konzervatoři, před školním drilem dal ale přednost praxi a odjel na turné s Lenkou Dusilovou, o níž mluví jako o zásadní postavě své kariéry.
-
Psaní tónů a slov je svět, kam se dá emigrovat, říká hudebník Martin Kyšperský
„Pamatuju si, že sedím doma, dívám se na televizi a máma říká něco o tom, že bude válka,“ vzpomněl ve Vizitce Martin Kyšperský na 17. listopad 1989.
-
Michael Kocáb: Materiál na novou desku Pražského výběru je po kupě. Ale je to každý pes jiná ves
Michael Kocáb je hudebník – zpěvák, textař, klávesista a skladatel, ale také někdejší politik. V současnosti přemýšlí nad tvorbou dvou dokumentů a jedné desky.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.