Antonín Dvořák: Kompletní klavírní dílo 2/4
Nová nahrávka pianisty Iva Kahánka. Recenzi připravil Milan Bátor.
(…) V Ekloze jsme slyšeli naprosto odlišnou hudební estetiku, jíž v úvodu dominoval přiznávkový rytmus. Kahánek zvolil proti nahrávkám Radoslava Kvapila či Stefana Veselky pomalejší tempo a zdůraznil tak písňový charakter. Díky klidnějšímu tempu mohl vést melodii citlivěji a s podrobnější výstavbou. Dvořák zde dokázal na útlé časové ploše překvapit. Druhá část Eklogy střídá sudé metrum za liché v rychlém reji virtuózních pasáží, které probíhají několika tóninami. Jsou to podivuhodné skladby a v Kahánkově interpretaci dostaly úplně jiné vyznění, než na starších nahrávkách zmíněných pianistů. Do Kahánkovy hry se promítá pokora, ale i minuciózní práce na detailech. (…)
Nahrávka vyšla ve vydavatelství Supraphon.
Související
-
Antonín Dvořák: Kompletní klavírní dílo 3/4
Nová nahrávka pianisty Iva Kahánka. Recenzi připravil Milan Bátor.
-
Antonín Dvořák: Kompletní klavírní dílo 4/4
Nová nahrávka pianisty Iva Kahánka. Recenzi připravil Milan Bátor.
-
Klavír je nejlepší důvěrník. Jako dítě jsem s ním trávil víc času než s vrstevníky, říká Ivo Kahánek
Ivo Kahánek, jedenačtyřicetiletý absolvent pražské HAMU, patří mezi nejúspěšnější klavíristy střední generace. Na repertoáru má skladby od baroka po modernu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.
Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu


Nebojte se klasiky!
Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?