Zdi! Nechat rozvinout stěnu. Olíznout omítku

14. červenec 2025

Dagmar Michoinová se specializuje na vápenné omítky a záchranu těch historických. Tradiční postupy a znalosti z výzkumu předává na kurzech. Zakladatelka uměleckého spolku bubahof Dita Lamačová popisuje, jak se spolkový Prostor Olga vztahuje k místní paměti pražských Strašnic i společenským tématům. Jedno z nich pojímá výstava SAMOSTOJNÁ, kde umělec Patrik Pelikán staví a omítá zeď. Ve hře je stabilita zedníka i zdi.

Když koukám do zdi, koukám do sebe.
Dita Lamačová

Staré vápenné omítky mají neobyčejnou krásu.

Dagmar Michoinová

Umělkyně Dita Lamačová ze spolku bubahof, umělec Patrik Pelikán a inženýrka chemie a doktorka stavebních materiálů Dagmar Michoinová v ArtCafé

Prostor Olga je otevřen v ulici Nad Primaskou 1 v pražských Strašnicích každou středu a čtvrtek od 15 do 19 hodin, nebo dle dohody na telefonu 777 557 828. K výstavě Patrika Pelikána SAMOSTOJNÁ jsou plánovány doprovodné akce. 3. září se výstava protne s parkem díky workshopu Alice Červinkové NA VLASTNÍ OSU, která se zaměří na tělo a pohyb ve vztahu ke gravitaci. 4. září bude DERNISÁŽ výstavy SAMOSTOJNÁ s komentovanou prohlídkou a diskuzí s autorem. 7. září je na programu tradiční akce v parku Františka Suchého se SLAVNOSTNÍM OBĚDEM, jeho součástí bude i představení galerie a závěrečná prohlídka výstavy s kurátorkou.

Poslouchejte od pondělí do pátku od 17.02 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.

Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na FB ArtCafé nebo na e-mail: artcafe@rozhlas.cz

Spustit audio

Mohlo by vás zajímat

Nejposlouchanější

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí

Karin Lednická, spisovatelka

kostel_2100x1400.jpg

Šikmý kostel 3

Koupit

Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.