U mikrofonu má člověk pocit, že to je ucho, do kterého něco povídá. A to ucho musí přemýšlet s ním, říká Hana Kofránková
Rozhlasová režisérka vzpomíná na svoji touhu po rozhlase, na zvukovou jednoduchost v jejich hrách i „na mluvení na vařečku.“
„Když jsem se dostala do síně slávy, tak to bylo přesně v ten den, kdy jsem zároveň dostala výpověď pro nadbytečnost. A to jsem říkala... No tak to nelze než říct, že jo. A byl z toho projev ve Smetanově síni, kdy se za mými zády najednou ozval takový šumot. Já si říkám, co se děje a to SOČR tam seděl a tleskal na struny. To se mi hrozně líbilo. To bych chtěla ještě zažít,“ zamýšlí se v podcastu Momenty rozhlasová režisérka Hana Kofránková.
Momenty. Poslechněte si rozhovory s osobnostmi českého kulturního života ve vltavském podcastu.
Výběr silných momentů ze setkání s osobnostmi přináší reflexi jejich tvůrčího života i zamyšlení nad obecnějšími tématy. Mimořádní lidé z nadhledu svého věku hovoří o tom, co prožili, co je naplňuje, s čím se těžko smiřuje i o tom, co je v dnešním světě znepokojuje.
Podcasty Českého rozhlasu Vltava poslouchejte na webu Vltavy, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Související
-
Zvuk je vlastně taky ticho, proto si rád nahrávám přírodu, říká rozhlasový mistr zvuku Tomáš Zikmund
Špičkový expert mluví o tom, jak se změnila práce se zvukem, nakolik stále dokonalejší technika ovlivňuje výkony hudebníků a z čeho má největší radost.
-
Dabingový scénář je libretem emocí, říká dabingová režisérka Olga Walló
Dabingová režisérka mluví o tom, že se opakovaně snažila propagovat dabing jako terapeutickou a meditativní metodu, při které člověk přichází na to, jak vnímá.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.