Tanec je terapie, dřinu vyváží pochvala, říká Barbora Kaufmannová. Získala nominace na Thálie, přesto slýchala, že se dost nesnaží
Za výkon v baletech Macbeth a Spor aneb dotyky a spojení byla na konci nultých let nominovaná na Cenu Thálie. Na konzervatoři se spřátelila s Miřenkou Čechovou, která ji nedávno obsadila do inscenace Invisible II. Otevřeně tu vypráví například o tom, jak se srovnala s šikanozními výtkami nadřízených, že i přes viditelné vypětí „nedělá pro roli dost”.
Jak se vlastně pozná, žemladá tanečnice či tanečník oplývá talentem na sólovou dráhu? A kolik dospívajících má vůli dávat tanci maximum? I o tom mluvila tanečnice a pedagožka Barbora Kaufmannová ve Vizitce s Veronikou Štefanovou.
Související
-
Když se nehýbu, jsem nervózní a nepříjemná, říká tanečnice Veronika Knytlová
První představení, ve kterém Veronika Knytlová nemusela řešit žádné technické „parametry“ tance, se jmenovalo Průzor hrdlem a vzniklo ve spolupráci s Terezou Ondrovou.
-
Tanec? To je noblesní způsob komunikace, říká tanečnice a choreografka Marie Kinsky
Narodila se v Provence, svůj život ale od 90. let pojí s ČR, kde se dlouhodobě věnuje propagaci a podpoře tance. Vede Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA.
-
Bolest je stále vnímaná jako vstupenka do komunity vysokého umění, říká tanečnice Miřenka Čechová
Jako hledání toho, kým a čím byla, než se jí narodil syn, vnímá Miřenka Čechová svůj román Baletky o krutém světě klasického baletu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.