Synkro: Changes
Na poli elektronické hudby je pestré dění a čím dál větší různorodost hudebního záběru. V dnešní Mozaice představíme zcela nové album manchesterského rodáka Joe McBride, který si od roku 2005 zvolil umělecký pseudonym Synkro.
Jeho elektronická tvorba vychází z hnutí britské klubové kultury 90. let a začala se prosazovat s nástupem stylu dubstep a garage, který se vyznačoval hutnými basovými linkami a taneční rytmikou. Najdou se tam ale také vlivy poslechové elektroniky a ambientu. Jak sám Synkro uvádí, ovlivnili ho třeba Boards of Canada či Tangerine Dream.
Synkro však šel ve své tvorbě ještě dál a přidal propracovanou rytmiku, více melodických ploch a hřejivé elektroniky a také soulový nádech. Dá se říci, že svými ranými počiny byl řazen spíše k vlně post-dubstepu. Jeho novinka Changes je v podstatě jeho první album, které však vyšlo po vydání více než tří tuctů jeho desek. Osobně však jeho loňské údajně EP Acceptance s osmi skladbami je považováno za jeho debutové album a doplníme také, že se v Praze představil už dvakrát a do třetice budete mít opět možnost ho vidět 10. října v Café Neustadt na večírku ATMO Changes.
Právě novinka Changes, která se objevila minulý víkend na belgické kultovní značce Apollo/R&S, nabízí hlubší, rozjímavější náladu oproti jeho poslední tvorbě. Opět se tam najdou zvukově malebné hřejivé plochy plné vokálních samplů a na dvou skladbách se podíleli také vokální hosté, a to londýnský objev, zpěvačka Lyves aka Francesca Bergami ve skladbě Body Close a dlouholetý spolupracovník, americký zpěvák s africkými kořeny Robert Manos.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka