Romeo a Julie se setkají v hotelu. Romantiku zajistí snová hudba francouzského skladatele
Národní divadlo v Praze uvádí 21. dubna na scéně Státní opery premiéru Gounodovy opery Romeo a Julie. Připravila ji slovenská režisérka a performerka Sláva Daubnerová. Orchestr Státní opery řídí Marco Guidarini.
Klasické drama zaujalo režisérku Daubnerovou i přesto, že dosud se věnovala spíše divadlu „post-dramatickému“, které není založené na ději. Základním vodítkem a inspirací se jí stala hudba: „myslím, že se tu skladateli velmi dobře podařilo komprimovat ty nejdůležitější události. Samozřejmě, oproti Shakespearovu dramatu tam jisté věci vypadávají, ale naopak jsou ta přidány velmi krásné snové pasáže.“ Sympatické bylo pro režijní pojetí Slávy Daubnerové zdůraznění postavy Julie. „Velmi se mi líbí, jak Gounod od začátku hudebně pracuje s jakousi zlou předtuchou, která se v závěru naplní.“
Krátkodobý vztah v intimním i anonymním prostoru hoteluUž v minulé sezóně zaujala Sláva Daubnerová pražské operní publikum svou inscenací dvou Šostakovičových aktovek Orango a Antiformalistický jarmark. Romeo a Julie je pro ni po všech stránkách úplně nová zkušenost. Celá inscenace se odehrává v jednom prostoru, což režisérka objasňuje: „Když jsem se zaposlouchala do hudby, měla pro mne náladu starých filmů z 30. nebo 40. let minulého století, takové nostalgie a nějak jsme se společně se scénografem dopracovali k tomu, že jsme se rozhodli umístit děj do velmi konkrétního prostoru, kterým je hotel Verona.“
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen