Rej vídeňského fin de siècle pod křídly Národního divadla. Naše první scéna uvádí drama Arthura Schnitzlera v mezinárodní koprodukci
Stavovské divadlo v Praze se ocitlo v kolotoči milostných eskapád a lží. První uvedení Schnitzlerova dramatu Rej zkraje 20. let minulého století (o více než 20 let později než bylo dílo napsáno) vyvolalo soudní spory. Na scéně pražského Národního divadla se objevuje vůbec poprvé, ale nikoli z vlastní iniciativy. Sáhl po něm totiž umělecký šéf Národního divadla Bretaň Arthur Nauzyciel poté, co byl osloven ke spolupráci.
Jak si francouzský režisér počínal při tvůrčím procesu s českými herci? Čím je jeho režijní metoda u nás neobvyklá? A co vůbec vydolovali tvůrci z textu kdysi provokativní konverzační hry o sexuálních pletkách? V reportáži odpovídá sám Nauzyciel spolu s dramaturgyní Martou Ljubkovou.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Jana Knitlová: Soukromá derniéra. Příběh dvou herců na útěku z nacistického Německa
-
Ignát Herrmann: Výhost. Láska hory přenáší, ale někdy jsou rodiče nepřístupnější než velehory
-
Gilbert Keith Chesterton: Modrý kříž. Dopadne otec Brown i zločince mezinárodního formátu?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.