Rej vídeňského fin de siècle pod křídly Národního divadla. Naše první scéna uvádí drama Arthura Schnitzlera v mezinárodní koprodukci
Stavovské divadlo v Praze se ocitlo v kolotoči milostných eskapád a lží. První uvedení Schnitzlerova dramatu Rej zkraje 20. let minulého století (o více než 20 let později než bylo dílo napsáno) vyvolalo soudní spory. Na scéně pražského Národního divadla se objevuje vůbec poprvé, ale nikoli z vlastní iniciativy. Sáhl po něm totiž umělecký šéf Národního divadla Bretaň Arthur Nauzyciel poté, co byl osloven ke spolupráci.
Jak si francouzský režisér počínal při tvůrčím procesu s českými herci? Čím je jeho režijní metoda u nás neobvyklá? A co vůbec vydolovali tvůrci z textu kdysi provokativní konverzační hry o sexuálních pletkách? V reportáži odpovídá sám Nauzyciel spolu s dramaturgyní Martou Ljubkovou.
Související
-
Marta Ljubková: Zajímá mě divadlo, které dokáže vyhmátnout, co se děje ve společnosti
„Václava Havla je důležité si připomínat také proto, že jako jeden z posledních politiků propojoval politiku s uměním,“ myslí si Marta Ljubková.
-
Daniela Špinar se loučí s činohrou Národního divadla: Mnoho povyku pro nic, nebo konec výrazné éry?
Saša Michailidis mluví s publicistkou Janou Soprovou a teatrologem a pedagogem DAMU Janem Jiříkem.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
![tajuplny_ostrov.jpg tajuplny_ostrov.jpg](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/dc6840ce882ec3bac8e628bfab9f5bc9.jpg?itok=MGjKRqj7)
![](https://vltava.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/6515d334428e57ce276151baa6fa5313.jpg?itok=m8R2tATO)
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.