Promazávat, rozšiřovat, vstřebávat fantaskní světy – co s námi dělá VR a film?
Virtuální realita ukazuje i světy zcela jiné než je ten hmotný. Jaké terapeutické možnosti, či rizika traumatu přináší náhled života odehrávajícího se v jiných digitálních dimenzích? O interakci a formách vyprávění v simulovaném prostředí mluví Anna Herza Tydlitátová s umělcem Andrejem Boleslavským a dramaturgem LFŠ Ondřejem Moravcem. Jan Jílek, programový ředitel Letní filmové školy v Uherském Hradišti, dodává, že na kultovní festival patří němé filmy i nové technologie.
Virtuální realita je silné médium. Učení přes simulaci dává možnost chybovat.
Andrej Boleslavský
Festival 49. Letní filmová škola Uherské Hradiště letos se koná od 28. července do 3. srpna. Mimo filmů, přednášek a koncertů opět nabídne sekci věnovanou virtuální realitě. Letošní VR sekce na téma O těle a duši umožní intenzivní a různorodé transformační zážitky – diváci se setkají třeba s depresí, transgenderem, body positivity, těhotenstvím nebo autismem. Jedním z projektů propojujících práci s tělem a téma duševního zdraví bude i oceňovaný český snímek Ondřeje Moravce Tmání.
Související
-
Jít do kina. Jaká je historie populárního kulturního fenoménu?
Návštěva kina patří mezi nejrozšířenější kulturní fenomény na našem území. Jaká je její historie?
-
Jak současné technologie mění podobu světa, která nám roste před očima?
Denně pijeme koktejl realit. Jak se jeho složení mění s příměsí virtuální reality a umělé inteligence? Jak lze skrze umění a design nahlédnout za horizont?
-
Prolnutí taneční magie a filmového experimentu. Jak se tančí pro kameru?
Co přináší fenomén Dance for camera? Co může kamera nabídnout tanečníkovi a naopak? S filmovými tvůrci a tanečníky mluví v ArtCafé Agáta Hrnčířová.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.