Pobavit diváka a žádné ublíženecké manýry, i to je Dejvické divadlo, míní kritici
Saša Michailidis se ptá divadelní kritičky Marie Reslové a divadelního publicisty, kritika a spolupracovníka Vltavy Vladimíra Mikulky. Dejvické divadlo vzniklo před třiceti lety. Jak se postupně proměňovala tato pražská komorní činoherní scéna pod uměleckým vedením Jana Borny přes Miroslava Krobota, Michala Vajdičku a Martina Myšičku? Jak ji utvářejí herecké osobnosti typu Ivana Trojana a mnoha dalších? A dokáže si Dejvické divadlo i nyní udržet své výjimečné postavení?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Dejvické divadlo hledá, kudy dál. Mně dává smysl setrvat v něm i po 25 letech, říká Klára Melíšková
Herečka Klára Melíšková mluvila ve Vizitce s Ondřejem Cihlářem o tom, jak jí s rolí v seriálu Podezření, za kterou získala Českého lva, pomohly tlusté dioptrické brýle.
-
Tolik klaunů má málokterý národ, jsme jimi odkojení už od dob Jana Wericha, říká Miroslav Krobot
Rád poslouchá příběhy a ve volném čase jezdí na kole a na běžkách. Režiséra, herce a pedagoga Miroslava Krobota pozvala do Vizitky Markéta Kaňková.
-
Martin Myšička: 1+1=3. Celek je něco víc než jen součet jednotlivých součástí
Martin Myšička je od 1. ledna uměleckým šéfem Dejvického divadla a zároveň je už dvacet let členem tamního hereckého souboru.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.