Ať o umění ve veřejném prostoru rozhodují soutěže. Ostrava jde příkladem, Ústí se učí
Saša Michailidis se ptá ředitelky Galerie Emila Filly, teoretičky umění, kurátorky a pedagožky UJEP v Ústí nad Labem Evy Imr Mrázikové a Ilony Rozehnalové z ostravského spolku Fiducia. Vystoupení sochaře Davida Černého a kurátorky Marie Foltýnové v ČT nad instalací spitfirů s motýlími křídly na fasádě pražského OD Máj vyvolalo na jaře debatu o roli a pravidlech umění ve veřejném prostoru. Jak k tomu přistupují spolky a menší galerie v regionech?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Kde je hranice mezi uměním a reklamou?
Záměr umístit na fasádu zrekonstruovaného obchodního domu Máj obří motýly s tělem letounu a pohybujícími se hmyzími křídly, sklidil z mnoha stran negativní kritiku.
-
Cena prázdnoty. Proč má v prostoru města někdy největší cenu prázdný prostor?
V současné konzumní euroamerické společnosti jsme učeni, že v otázce materiálních statků platí čím více, tím lépe. Víc věcí, větší dům, víc domů…
-
Černého motýli? Není to umění, ale reklamní poutač, tvrdí architektka
Nové plastiky na Obchodním domě Máj v centru Prahy. Proč budí vášně? A jaké sochy mají být na budovách a v ulicích?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka