Nové filmové scénáře nebo hudbu nikdo nezpochybňuje. Proč to mají původní divadelní hry o tolik těžší?
Saša Michailidis se ptá umělecké šéfky A studia Rubín Dagmar Fričové, dramatika a pedagoga Romana Sikory a studenta DAMU, režiséra Tomáše Ráliše. Dramatizace románu Kateřiny Tučkové Bílá voda je aktuálně na repertoáru divadel v Praze i Brně. Na začátku února zase pražské Divadlo Na zábradlí zařadilo do programu hru podle knihy Pavla Klusáka Uvnitř banánu. Nakolik jsou dnes na divadle preferované adaptace? A je to na úkor původních divadelních her? Repríza ze 6. 2. 2024.
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Bílá voda Kateřiny Tučkové je událostí, chybí jí ale literární kvalita a napětí, zaznělo v Akcentu
Hosty Saši Michailidise jsou slovesná dramaturgyně ČRo Vltava Klára Fleyberková a literární publicista Petr Nagy.
-
Co mohou dát světu outsideři hudby? Divadlo Na zábradlí hledá odpovědi Uvnitř banánu
Zapadlé osudy hudebníků na okraji zájmu nasvítí premiérově 2. února světla reflektorů Divadla Na zábradlí.
-
Je to politický thriller, romantika i gangsterka, říká o inscenaci Sestra režisér Kryštof Krejčí
Pražské Divadlo DISK uvede 26. ledna další premiéru studentů absolventských ročníků herectví a režie-dramaturgie. Půjde o jevištní adaptaci prvotiny Jáchyma Topola Sestra.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.