Nové filmové scénáře nebo hudbu nikdo nezpochybňuje. Proč to mají původní divadelní hry o tolik těžší?
Saša Michailidis se ptá umělecké šéfky A studia Rubín Dagmar Fričové, dramatika a pedagoga Romana Sikory a studenta DAMU, režiséra Tomáše Ráliše. Dramatizace románu Kateřiny Tučkové Bílá voda je aktuálně na repertoáru divadel v Praze i Brně. Na začátku února zase pražské Divadlo Na zábradlí zařadilo do programu hru podle knihy Pavla Klusáka Uvnitř banánu. Nakolik jsou dnes na divadle preferované adaptace? A je to na úkor původních divadelních her? Repríza ze 6. 2. 2024.
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Deník zloděje. Autobiografický příběh padlého anděla Jeana Geneta
-
Jiří Bartoška v hlavní roli hry o osamělosti a naději na americkém předměstí
-
Eli Beneš: Nepatrná ztráta osamělosti. Oceňovaný debut současného českého spisovatele
-
Boualem Sansal: Němcova vesnice. Slavný román vězněného alžírského spisovatele
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.