Nekomerční prostory jsou pro mladé umělce zásadní. Offspaců je u nás čím dál víc, říká ředitelka Prague Art Weeku Bakešová
Propojuje galerie, výstavní síně i sbírky umění. Třetí ročník Prague Art Weeku se zaměřuje i na podporu mladých umělců. „To, jestli je dílo prodejní, by neměl být primární motiv, proč vzniká,“ říká ve Vizitce. Co potřebují mladí umělci, když vycházejí ze škol? Jak na ně slyší sběratelé? A jaká je ochota veřejnosti umění porozumět? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Malíř Petr Brandl jako barokní popstar s dluhy. Před plátnem musel zažívat extázi, říká kurátorka
Saša Michailidis se ptá kurátorky Sbírky starého umění Národní galerie Praha Andrey Steckerové a archivářky NGP Radky Heisslerové.
-
Folklór v designu je populární. K propagaci řemeslné výroby potřebujeme ale silnou značku
Saša Michailidis se ptá kurátorky sbírky designu Moravské galerie v Brně Michaely Kádnerové a designérky a pedagožky Evy Brzákové.
-
Asijské umění čtu jako detektivku. Baví mě sledovat střet tradičního s novým, říká kurátorka Hánová
Jako detektiv si vystudovaná japanoložka a kunsthistorička naposledy připadala, když sledovala prolínání čínské tušové malby do japonského umění.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.