Nekomerční prostory jsou pro mladé umělce zásadní. Offspaců je u nás čím dál víc, říká ředitelka Prague Art Weeku Bakešová
Propojuje galerie, výstavní síně i sbírky umění. Třetí ročník Prague Art Weeku se zaměřuje i na podporu mladých umělců. „To, jestli je dílo prodejní, by neměl být primární motiv, proč vzniká,“ říká ve Vizitce. Co potřebují mladí umělci, když vycházejí ze škol? Jak na ně slyší sběratelé? A jaká je ochota veřejnosti umění porozumět? Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Malíř Petr Brandl jako barokní popstar s dluhy. Před plátnem musel zažívat extázi, říká kurátorka
Saša Michailidis se ptá kurátorky Sbírky starého umění Národní galerie Praha Andrey Steckerové a archivářky NGP Radky Heisslerové.
-
Folklór v designu je populární. K propagaci řemeslné výroby potřebujeme ale silnou značku
Saša Michailidis se ptá kurátorky sbírky designu Moravské galerie v Brně Michaely Kádnerové a designérky a pedagožky Evy Brzákové.
-
Asijské umění čtu jako detektivku. Baví mě sledovat střet tradičního s novým, říká kurátorka Hánová
Jako detektiv si vystudovaná japanoložka a kunsthistorička naposledy připadala, když sledovala prolínání čínské tušové malby do japonského umění.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.