Na prkna pražského Činoherního klubu se po více než čtyřiceti letech vrací Hráči Nikolaje Vasiljeviče Gogola
Umí s kartami neobyčejné věci a věří, že obehraje každého. Bude to stačit? Satirická groteska o falešných karetních hráčích, kteří se snaží přechytračit navzájem, se vrací na repertoár Činoherního klubu. Dvaačtyřicet let po premiéře legendárních Hráčů v režii Ladislava Smočka nastudoval Gogolovu klasiku Lukáš Brutovský. Jeho nová inscenace otevře v sobotu 60. sezónu divadla.
Lukáš Brutovský sám už Hráče v minulosti režíroval. Pro Činoherní klub ale zvolil novou koncepci, která mj. pomocí audio záznamu vrací do hry Smočkovu inscenaci: „Je to jistý pokus zabudovat to přímo do struktury inscenace, kterou stavíme jako nějaký nekonečný prostor neustále probíhajícího podvodu – vlastně takový nerealistický velký bílý prostor, ve kterém straší duchové minulosti, kde se takových podvodů odehrálo už X a kde se jich ještě X může odehrát. Takže princip nějakého opakování, nějaké ozvěny je tam přítomný, a to se nějakým způsobem snažíme skloubit s takovouto jednoduchou ozvěnou teatrologickou.“
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor

Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.