Může divadlo svrhnout diktaturu bez jediného výstřelu? Do Prahy se vrací přední evropský režisér Milo Rau
Jaká je reakce dětí na „dospělá“ témata – lásku, rozchod, smrt nebo konec světa? Tyto otázky si v inscenaci Medea’s Children klade původem švýcarský režisér Milo Rau společně s dětskými herci a ansámblem belgického divadla NTGent. Představení uvede festival Národního divadla Pražské křižovatky.
Čtěte také
Východiskem je skutečný kriminální případ matky, která se v naprostém zoufalství rozhodne zabít své děti a vzít si život. Tato moderní tragédie se prolíná s klasickou tragédií Médeia, nejznámějším případem vztahového konfliktu v západní literatuře.
„V inscenaci Medea’s Children jsem vložil krvavý tragický příběh do rukou dětí proto, abych ho pro diváky nahlédl z jejich perspektivy. Skupina dětí bere tento kriminální případ a Euripidovu tragédii jako příležitost k zamyšlení nad sebou samými: nad rodinnou, první láskou, prvním setkáním se smrtí, nebo nad obavami z konce světa,“ říká Milo Rau, švýcarský dramatik, režisér, filmař, novinář, esejista a aktivista, iniciátor projektu Resistance now! a umělecký ředitel Vienna Festival (Wiener Festwochen). Kromě inscenace Medea’s Children představil na Pražských křižovatkách svůj diskuzní projekt Resistance now!, který si klade za cíl spojit zástupce institucí, umělce a aktivisty. Ti sdílejí své vize společné solidární reakce na nebezpečí, které představuje nový nacionalismus v boji proti útokům za svobodu slova.
„Demokracie z Evropy mizí. Svoboda slova i svobodná tvorba jsou v ohrožení. To se děje zrovna teď na Slovensku, v Maďarsku a děje se to i v Rakousku, kde vedu divadelní festival,“ dodává Milo Rau.
Související
-
Bezbřehá imaginace 4 minuty před výbuchem. Národní divadlo zaplaví 100 songů
Na Nové scéně Národního divadla bude uvedeno drama Rolanda Schimmelpfenniga o teroristickém útoku v Madridu z roku 2004.
-
Popíráme binaritu, pohlaví je spektrum. Městská divadla pražská adaptovala Orlanda Virginie Woolfové
Britská spisovatelka Virginie Wolfoová zastávala dnešní progrevistická stanoviska už před sto lety. Poslechněte si, jak její román Orlando adaptují Městská divadla pražská.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka