Moderní učebnice jsou jiné. Mají žáky vybízet k badatelské aktivitě, ne je ubíjet množstvím textu
Saša Michailidis se ptá Jaroslava Najberta, učitele dějepisu a společenských věd na pražském Gymnáziu Přírodní škola, a Jakuba Holce, učitele přírodopisu a chemie na ZŠ v pražských Kunraticích. Dvě české učebnice bojují o prestižní evropskou cenu BELMA. Ta s názvem Soudobé dějiny sází na badatelský přístup. Kdo všechno se na vzniku takové učebnice podílí? Jak k vývoji kvalitních učebnic mohou přispět sami učitelé? A proč je dobré kombinovat papírovou učebnici s online zdroji?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Ukrajinské knihy válku přežijí, pomáhají knihovny i nakladatelství. Učebnice můžete stahovat on-line
Saša Michailidis si povídá s Michaelem Fialou z Městské knihovny v Praze a Adamem Jelínkem z plzeňského nakladatelství Fraus.
-
Nejkrásnější české knihy roku 2021. Ceny získal fotograficko-literární dokument nebo Zvukárium
Jaké jsou ty nejkrásnější odborné, beletristické, dětské, edukativní či výtvarné knihy loňského roku?
-
Jak učit lépe dějepis v digitální době? Pomůže nová aplikace HistoryLab
Učitelé se mohou zapojit do testování nové aplikace HistoryLab. Jedná se o digitální dílnu, která dává možnost učit dějepis tvořivě a podněcovat u žáků kritické myšlení.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka