Michal Pěchouček mezi figurou a abstrakcí
Galerie hlavního města Prahy otevřela v úterý 15. března v podvečer v Domě U Kamenného zvonu na Staroměstském náměstí výstavu osmatřicetiletého malíře a multimediálního umělce Michala Pěchoučka nazvanou „Hodiny v umění“.
Michal Pěchouček ji rozdělil na dvě části. V té první, nazvané „První hodina“, se setkáme s jeho fotografickým, abstraktně pojatým projektem „Filmogram“, v části „Druhá hodina“ pak s cyklem „Čas ke spaní“, tvořeném textilními šitými figurálními obrazy mladíků v pyžamech i nahých milujících se dvojic obklopených draperiemi pohozených svršků, pokrývek či ručníků.
Hlavní dialog výstavy se tedy odbývá mezi příběhem figurálních obrazů a odtažitými technicistními filmogramy. Karel Oujezdský se Michala Pěchoučka zeptal, jak sám vidí svou současnou pozici mezi figurací a abstrakcí, vyjádřenou oběma polohami právě začínající výstavy „Hodiny v umění“.
Výstavu „Michal Pěchouček: Hodiny v umění“ můžete ve výstavních prostorách Galerie hlavního města Prahy v Domě U Kamenného zvonu na Staroměstském náměstí navštívit až do 5. června.
Nejposlouchanější
-
Jane Austenová: Rozum a cit. Příběh o osudových láskách, nadějích i milostných zklamáních
-
Raymond Chandler: Španělská krev. Detektivní případ rafinovaného využití vraždy pro politické účely
-
Karel Čapek: Hovory s T. G. M. Vzpomínky, úvahy a myšlenky prvního československého prezidenta
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru







