Marie Puttnerová: Zelená oblaka, růžové stromy
Bylo by pošetilé, podezírat Puttnerovou z nečestných úmyslů. V jejím případě jde nepochybně o citlivou a vkusnou reinterpretaci, která může k původnímu odkazu Zuzany Navarové přivést nové generace posluchačů. Občas mám pocit, že se Puttnerová drží zpátky až příliš, jako by se chtěla vyhnout tendenci překonat to, co u Navarové milujeme. O pokoře Puttnerové ostatně svědčí také fakt, že na nahrávku nezařadila nejosobnější píseň Navarové s názvem Andělská.
Sama Puttnerová se k novému albu vyjádřila následovně: „Myslím, že když řeknu, jak výjimečná byla Zuzana Navarová a její písně, jak důležitá byla její tvorba pro mé hudební počínání a jak inspirativní bylo setkávání s ní, nebudu nijak originální.“ Originální se nesnaží být ani její osobní pocta Zuzaně Navarové. Je to v uvozovkách pouze vděčné album, které empaticky dokládá, jak zásadní vliv tato zpěvačka, textařka a skladatelka měla na současné autory a interprety.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Šedivý pokoj, Čmoud nebo Návěstí. Povídky Stefana Grabińského, klasika polské fantastické literatury
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
-
Ngaio Marshová: Zpěv v ráhnoví. Pátrání po úchylném vrahovi žen
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.