Laila Tov
Debutová deska zpěvačky Marie Puttnerové. Hodnocení připravil Milan Bátor.
(…) Písně Puttnerové mají charakter volně plovoucích zvukových fragmentů. Jsou vrstevnaté, magické, ale i sebevědomé a povznášející. Nesou v sobě naději, která je vykoupena palčivým poznáním. Zdá se, že někdy je výsledná podoba písní spíše dílem intuice, než racionálního záměru. Tento pocit umocňuje absence obvyklé písňové formy, která bývá členěna na souvislé sloky a refrény. Možná proto je Laila Tov album na první poslech méně srozumitelné, konvenční a posluchačsky vstřícné. Písně Puttnerové jsou prostě jiné. Jejich cílem však není šokovat, ale sdílet životní pocit. Ten, ačkoli vychází z hluboké spirituality, nemůže být celistvý, pokud by se vyhýbal prostředkům a možnostem přítomnosti. Proto zní písně Puttnerové současně jako novátorské i transcendentní sondy. Snad díky tomu je nahrávka Laila Tov i přes archetypální slovesnost pomyslným klíčem k chápání současného světa, tak jak ho vnímá, cítí a prožívá Marie Puttnerová. (…)
Nejposlouchanější
-
Raymond Chandler: Španělská krev. Detektivní případ rafinovaného využití vraždy pro politické účely
-
Karel Tůma: Jak se chytají ženy, Komedie s vánočním stromkem. Dvě humoristické vánoční povídky
-
Nora Eckhardtová: Druhá strana řeky. Jak souvisí zmizení podnikatele s dávným krveprolitím?
-
Kurt Vonnegut: Matka noc. Nejčernější groteska o muži, který šířil zlo, aby pomohl dobru
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.