Lilith od Davida Černého jako fíkový list špatné zástavbě? Jaký je smysl korporátního umění?
Saša Michailidis se ptá architektky a spolupracovnice Vltavy Pavly Melkové a sochaře, autora projektu Vetřelci a volavky, kulturního publicisty Pavla Karouse. V pražském Karlíně doplňuje developerskou zástavbu socha obří nahé ženy, dílo Davida Černého. Socha přilákala ke komerční novostavbě pozornost médií. Jak kvalitní může být korporátní umění? Co od něj očekáváme a jakou roli má plnit ve veřejném prostoru?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Umělecká díla by se měla podílet na vytváření veřejných prostranství a zvyšovat jejich kvalitu
Svoje sochy chápal jako součást kontinua prostoru. Japonsko-americký umělec Isamu Noguchi tyto myšlenky realizoval celým svým dílem.
-
Umění ve veřejném prostoru ukazuje na problémy společnosti a pomáhá je řešit. Je ho v Česku málo?
Ministr kultury navrhuje zákon o jednom procentu na umění u státních staveb. Komunistický přežitek?
-
Pavel Karous: Kde se bourá kvalitní architektura, tam se bude bourat i demokracie
Je slyšet všude tam, kde má dojít k demolici poválečné architektury nebo odstranění pouliční plastiky.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka