Láska ke čtení se rodí z vnitřní motivace. Jak podpořit děti v tom, aby vzaly knihu do ruky?
ArtCafé Jitky Kostelníkové reflektuje tuzemský vývoj čtenářské gramotnosti dětí i náctiletých. Schopnost porozumět textu, a to nejen odbornému, a umět s ním pracovat, může mít zásadní vliv na studijní cestu dětí i jejich zapojení do společnosti. Tereza Booth (PIŇATA), Julie Dominika Zemanová (Mravenčí chůva) a Irena Poláková (Čtenářské kluby, Nová škola) představují projekty, které rozvíjí vztah mladých čtenářů ke čtení mimo formální vzdělávání, a přidávají i knižní tipy.
Související
-
Co chybí literatuře pro děti a mládež? Silnější hlas dětí!
Sloveso číst nemůžeme používat v rozkazovacím způsobu. Jak ale motivovat děti ke čtení a čeho si všímají, pokud se dostanou do role literárních kritiků?
-
Pohádky nikdy neměly definitivní verzi. Jaká témata unese literatura pro děti?
Jak určit, co do dětské knihy patří a co už ne? Je prostor dětské literatury hájený jen pro určitý typ hrdinů a nějaký druh dobrodružství? A kdo tento prostor stráží?
-
Literatura je (nejen) pro děti nepostradatelnou učebnicí emocí
Je literatura pro děti a mládež opravdu triviální? A proč je tak těžké ji definovat? Množství inspirativních odpovědí nám nabízí anglofonní literární věda.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.