KULT: Jak se dělá regionální divadelní festival, co vydrží čtvrtstoletí?
Od 12. do 22. října se v Ústí nad Labem uskuteční už pětadvacátý ročník festivalu KULT, největší divadelní přehlídky v kraji. Proč festival původně začínal jako přehlídka filmů? Jak se proměňuje jeho dramaturgie a jak do ní zapadá letošní premiéra autorské site specific inscenace Deus Ex Machina, která se odehrává v kostele? Se zakladatelem festivalu Janem Kvasničkou, s ředitelkou přehlídky Lenkou Havelkovou a s režisérem Štěpánem Gajdošem si povídá Hanka Malaníková.
Související
-
Mezinárodní festival pantomimy v Poličce. Jak si pantomima rozumí s moderní technologií?
Mezinárodní festival pantomimy Mime Fest v Poličce. Jak se mimům – básníkům prostoru a času – pracuje s moderními technologiemi?
-
Amatérské divadlo nesvazují plány, na dění reaguje pružněji než profesionálové, říká teatrolog
Michal Zahálka je vystudovaný divadelní vědec, v současné době se ovšem věnuje zejména překládání textů pro divadlo a o divadle z francouzštiny a angličtiny.
-
Regionální divadelní festivaly sice přinášejí peníze, důležitější je ale jejich nevyčíslitelný vliv
Jaký model divadelního festivalu v regionu je dlouhodobě udržitelný? Příkladem může být festival Kult nebo Luhovaný Vincent.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová