Kosmopolitní Brusel i cirkusové maringotky Jižních Čech. Romské inspirace v Sedmém nebi Petra Dorůžky
Trojice se španělským názvem Las Lloronas začínala jako pouliční muzikantky, což je neocenitelná škola, jak si poradit v jakékoli situaci – a přesně tak fungují i koncerty skupiny. Sestava vznikla v Bruselu a tvoří ji zpěvačky a muzikantky s velmi různorodým zázemím.
Marieke Werner je původem z Německa, Sura Solomon je Američanka s belgickým pasem a Amber in‘t Veld je Holanďanka, která vyrůstala ve Španělsku. Mezi jejich vzory jsou především osobnosti španělsky mluvícího světa: Chavela Vargas, Lhasa de Sela, což je u nás téměř neznámá hudební sféra.
Z Nového Zélandu pochází skladatel, zpěvák a také světoběžník Jono Heyes, který si jako příležitostný domov zvolil jižní Čechy. Bydlí tam v cirkusové maringotce a před dvěma lety svolal do nedalekého starého mlýna muzikanty z Čech i dalších zemí. Během týdne v improvizovaném studiu natočil album The Beehive, Včelí úl.
Z oblasti Chartreuse na jihu Francie pochází nejen slavný bylinný likér stejného jména, ale i zpěvačka Mélissa Zantman, vedoucí sestavy Tram des Balkans, jedné z mnoha francouzských skupin, které, jak indikuje název, se inspirují balkánskou hudbou. Francouzští muzikanti sledují balkánskou hudbu několik dekád a neomezují se na kopírování, ale pracují tvůrčím způsobem. Do balkánského spektra patří samozřejmě romská hudba, stylově spřízněné jsou i skladby z Izraele, což dokumentuje nové album skupiny, En cavale, Na útěku, které rovněž zazní v Sedmém nebi Petra Dorůžky.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka