Koncert bez hranic: Černá perla z Montrealu Thus Owls a severoirský počítačový biolog Max Cooper

7. únor 2021

Naléhavý zpěv, charismatická kytara, odvaha experimentovat, to vše charakterizuje první protagonisty dnešního večera, černou perlu z Montrealu, kapelu Thus Owls, soustředěnou kolem manželského páru zpěvačky Eriky a kytaristy Simona Angellových. V druhé části pořadu čekejte tepající elektroniku severoirského producenta Maxe Coopera.

Na konci září roku 2018 Thus Owls vydali své čtvrté album The Mountain That We Live Upon. Kolekci devíti písní složených pro čtyři kytary, bicí a hlas, věnovali problematice tvorby z uměleckého i biologického hlediska. Snažili se odhalit význam pojmů mateřství, rodičovství a umění i toho, co se děje v návaznosti na naše životní volby. Svá oduševnělá hudební dobrodružství si vypůjčují ze všech koutů populární hudby (ať je to pop, rock, noise, ambient nebo jazz) a hudební hranice posouvají za jakékoli žánrové klasifikace. Rok po vydání desky zaznamenal Švédský rozhlas vystoupení Thus Owls v rámci Stockholmského jazzového festivalu – na klubové scéně tamního kulturního centra Scalateatern.

Prostřednictvím záznamu z loňského září se vydáme také na prestižní barcelonskou přehlídku designu a elektronické a experimentální hudby známou pod názvem Sónar. Loňský ročník festivalu, který se koná tradičně z kraje léta, byl z pochopitelných důvodů zrušen a odehrál se na podzim pouze v online prostředí. Severoirský producent působící v Londýně Max Cooper natočil svůj set pro Sónar v londýnském kulturním centru Kings Place.

Cooperovu dosavadní kariéru prozatím v roce 2019 korunoval projekt Yearning for the Infinite (Touha po nekonečnu), který připravil na zakázku pro londýnské kulturní a vzdělávací centrum Barbican. Jeho audiovizuální show měla obsáhnout téma rozmachu technologií, konkrétně znělo Life Rewired. „Chtěl jsem vnést myšlenky o nekonečnu do procesu produkce, a tak jsem přistupoval k hudbě novým způsobem, spoléhal jsem se hodně na živou improvizaci a trochu se zbláznil do nekonečného vrstvení a systémů zpětné vazby. Chvílemi se mi to trochu vymykalo z rukou, když jsem pracoval i s více než dvěma stovkami vrstev zvuku. Ukočírovat takový generativní chaos a bolesti hlavy při práci byla výzva,“ vzpomíná s nadsázkou na přípravy svého posledního projektu Max Cooper.

Spustit audio