Jazz notes – Esperanza Spalding, label ACT ad.

03495051.jpeg

Tři hlavní témata bude mít čtvrteční Jazznotes v samém závěru března.

* Novinkové přady Jazz notes vysíláme každý čtvrtek od 17:45.

Především nahlédneme do nové desky Emily’s D+Evolution výrazné jazzové zpěvačky a kontrabasistky Esperanzy Spalding, která se na ní takřka ukryla pod pseudonym Emily – možná až příliš jemné jméno pro kompletní proměnu této mladé dívky, jež se v posledních letech vymanila zpoza svého velkého nástroje a propracovala se mezi špičkové jazzové zpěvačky. Podle mého znamená nová identita spíš revoluci nebo krok stranou, vybočení, ze kterého by se měla brzy vrátit zpět. Takto se posunula někam do oblasti dávné Joni Mitchell, o něco pozdější Kate Bush a především do zaměnitelnosti. Ostatně, posoudíte sami.



Fenoménem posledních let je neobvykle progresivní mnichovské vydavatelství ACT, které nedbá konkurenčního sousedství fenomenálního jiného trojpísmenného kolegy ze stejného města, ECM. ACT vyhledává a vydává zcela neúnavně novinku za novinkou. Namátkou si poslechneme další desku severské sestavy TonbruketForevergreens i poctu zemřelému Švédovi z legendárního skandinávského tria nazvanou Lost HeroTears For Esbjörn. Dále také sáhneme po dvou německých sestavách, které propojuje postava bubeníka Erika Schäffera, jde o jeho kvarteto The Schredz s novým CD Bliss a nové trio Joachima Kühna s novinkou Beauty & Truth.

Čtěte také: Jazzový program na 13. týden

To není všechno, podíváme se na chystané aktuality klavíristy Ehuda Asherieho v protikladu big bandu Christophera Zuara a možná dojde i na zajímavou desku americké manželské dvojice Tedeschi Trucks BandLet Me Get By.

Abych nezapomněl, povíme si, kdo letos přijede na festival Prague Proms a nepůjde o malá jména.